1. Un nou ghid FAO pentru securitatea și sănătatea în muncă în activitatea de exploatare forestieră.
2. Ponsse își anunță prezența în Romania
3. Cum senzorii din Scania Axl înlocuiesc ochiul uman

1. Un nou ghid FAO pentru securitatea și sănătatea în muncă în activitatea de exploatare forestieră

Compendiul, gratuit pentru descărcare, se adresează practicienilor și instructorilor. Publicația este destinată în principal companiilor de exploatare forestieră, sindicatelor, institutelor de formare profesională, instructorilor și organismelor publice relevante. Este un prim ghid de acest gen care își propune să adune conținut mult mai relevant relevant pentru utilizatori.
Documentul se referă la pădure ca și loc de muncă, din punct de vedere al sănătății și securității, a evaluării condițiilor la nivelul locului de muncă, a prevenirii și gestionării accidentelor. Statistici relevante privind ratele de accidente și de deces lipsesc, datele disponibile indică totuși că exploatarea forestieră este o ocupație cu risc ridicat. Condițiile de securitate în muncă sunt influențate de condițiile locale, de climă, vreme, teren și caracteristicile arborilor.
Publicația reunește multă literatură și experiență pentru a ajuta practicienii și formatorii forestieri în stabilirea elementelor de securitate a operațiunilor. Elementele de bază ale prevenirii accidentelor sunt expunerea la pericol redus și instruirea pe linie de SSM a lucrătorilor din sectorul de exploatare forestiera. Prima este realizată prin evaluări de risc pentru identificarea pericolelor. Muncitorii ar trebui să fie pregătiți pentru accidente în orice moment. Analiza accidentelor se face pentru a identifica ce s-a întâmplat, cauzele accidentului și modul în care accidentele similare ar putea fi evitate în viitor.
O cultură a siguranței solide recunoaște că probabil se vor produce accidente. Provocarea constă în reducerea sau evitarea consecințelor unor astfel de accidente. Există multe lucruri care pot fi făcute și trebuie făcute pentru a stabili o cultură a securității si sănătății in exploatare forestiera. Link pentru descarcare: https://tinyurl.com/ych5573f
2. Ponsse își anunță prezența în România

Ponsse Plc are un nou retailer în România.
IRUM este retailerul oficial Ponsse de la începutul lunii aprilie 2020, responsabil pentru vânzarea și întreținerea utilajelor forestiere PONSSE. Modificarea este realizată pentru consolidarea serviciului post-vânzare pentru clienții PONSSE din România. IRUM oferă servicii extinse de întreținere în România și are o experiență puternică în furnizarea serviciilor pentru clienții mașinilor de lucru. Pe lângă Ponsse, compania reprezintă producători internaționali cu compania Maviprod SRL.
IRUM oferă un serviciu complet companiilor agricole și forestiere de toate dimensiunile, precum și operatorilor municipali. Sediul central al companiei din Reghin oferă și servicii de instruire și suport tehnic. IRUM are o reputație puternică în calitate de companie de încredere și va oferi un sprijin solid clienților PONSSE atât în vânzări, cât și în servicii. Asistența puternică a clienților este de o importanță primordială atât pentru Ponsse, cât și pentru Irum, și este unul dintre principalele motive pentru care IRUM a fost selectat pentru a fi partenerul nostru. În plus față de centrele de întreținere, IRUM folosește vehicule de service bine echipate pentru a oferi servicii de teren pentru clienți. Sursa : https://tinyurl.com/y6wnrmzx
3. Cum ar putea senzorii din Scania Axl sa înlocuiască ochiul uman. Pot reprezenta aceștia o viitoare dezvoltare în sectorul forestier?

Camerele, radarul și senzorii Lidar se alătură pentru a activa vehicule complet autonome.
Provocarea a fost înlocuirea ochiului uman și capacitatea creierului uman de a procesa deciziile pe baza a ceea ce vede ochiul. Vehiculele autonome s-au bazat adesea pe datele de la camerele foto și radar. Senzorii radar sunt fiabili, dar rezoluția este insuficientă pentru a identifica preferințele pietonilor și obiectelor mici la distanță. Camera oferă un nivel suficient de detaliat și o imagine de ansamblu bună în două dimensiuni, dar necesită un software masiv pentru a converti imaginile 2D ale mediului înconjurător în 3D. În general, pentru vehicule autonome, software-ul este mai important decât hardware-ul.

Pentru o conducere autonomă în siguranță, este necesar un senzor suplimentar. Senzorul se numește Lidar, și presupune detectarea luminii. Trebuie să existe o suprapunere între senzori, astfel încât unul poate fi o copie de rezervă pentru a prelua de la celălalt, dacă este nevoie.
De exemplu, ce se întâmplă dacă camera și radarul sugerează informații contradictorii? Care dintre acești senzori ar trebui să avem încredere? Cu senzorul Lidar, putem obține o bază mai bună pentru decizii.
Sursa: https://tinyurl.com/ybwmwwkb